Normal_2555229241_1a98246c2c

Google Nederland organiseert in Nijmegen De Digitale werkplaats. Dit zijn gratis workshops op 22 en 23 februari waarin ondernemers de juiste digitale vaardigheden leren om online zaken te doen en daarmee groei te realiseren. Na een succesvolle aftrap in Eindhoven in 2015 met 900 ondernemers komt de Digitale Werkplaats nu naar Nijmegen. De gemeente Nijmegen werkt samen met Google Nederland en Qredits en wil de vele zzp’ers en kleine bedrijven in de stad en de regio ondersteunen met de gratis workshops die Google aanbiedt. Dat meldt gemeente Nijmegen.

Pim van der Feltz, directeur Google Nederland: “Kennis en vaardigheden van ondernemers zijn van groot belang en we willen de lokale ondernemers in Nijmegen op een laagdrempelige manier en dichtbij huis, de kans geven deel te nemen aan de Digitale Werkplaats. Nijmegen is een stad waar veel ondernemersbloed zit. Met de kennissessies en workshops waarbij we het kennisniveau van Nijmeegse ondernemers verder stimuleren kunnen ze nog meer digitale groei realiseren. Op deze manier beschikken die zzp’ers en kleine ondernemers die ook daadwerkelijk die groei willen doormaken, straks over de juiste tools.”

De Digitale Werkplaats biedt een praktisch, laagdrempelig en kosteloos handvat voor Nederlandse zzp’ers en kleine ondernemers. Tijdens de sessies worden de nodige digitale vaardigheden bij gebracht, zodat bedrijven aan de slag kunnen en meer groei kunnen realiseren: van het optimaal opbouwen en beheren van een website en strategieën om via het internet meer klanten te werven, tot hoe digitale tools ook de samenwerking binnen het bedrijf en met partners kunnen bevorderen. Aanmelden kan op g.co/digitalewerkplaats.

Google heeft zichzelf als doel gesteld voor het einde van dit jaar in 30.000 mensen te hebben opgeleid. Ook elders in Europa richt het bedrijf soortgelijke digitale werkplaatsen op. In totaal moeten de komende periode een miljoen mensen digitaal worden bijgespijkerd. 

© Nationale Onderwijsgids